Baka, baka, baka

Baka är vad jag gör när jag behöver koppla av. Det är mitt bästa sätt att skingra tankarna och slappna av. Synd att tiden som degen ska bearbetas är så kort men då är det bara till att göra fler degar. Jag har gjort rallarhalvor som ligger och svalnar inlindade i en handduk och jag har två stora runda solrosbröd på jäsning. Eftersom jag går på isodieten äter jag inte gluten, därav inget bröd men min kära sambo älskar mina rågkusar och de är perfekt mackor att ta med sig till jobbet. Med en massa gott pålägg :)




Mumsiga rallarhalvor


Sitter just nu och väntar på att min stora gryta med kalops ska bli klar för det kurrar i min mage efter att jag hela förmiddagen har vallat skidorna inför nästa helg i Sälen. Nu när glidvallan är på hoppas jag att det går undan i spåret.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som jättegoda bröd!

Har lovat mig själv att inte äta köpebröd så du får gärna dela med dig av recepten =)

2010-01-10 @ 20:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0