Wokad kanelfrukt med keso

Jag är ju barnsligt förtjust i äpple och kanel. Dessutom blandar jag det gärna med keso för att det ska bli matigt och mättande. Men nu är det är nästan 20 minusgrader är det inge lockande att äta något kallt. Har därför gått och funderat på något jag kan äta varmt till frukost eller mellanmål, förutom gröt.

Då kom jag på att jag skulle woka äpple och päron och strö på massor med kanel. Förutom att kanel är gott så är det bra för magen och dessutom har det en blodsockersänkande effekt. Jag wokade bitar av päron och äpple i lite kokosfett, strödde över kanel och blandade sedan med keso. Smakade underbart, ungefär som äppelpaj.


Bilden är hämtad från bloggen Mat & dryck


Wokad kanelfrukt med keso
1 frukostportion

1 litet äpple
1 litet päron
½ tsk kokosfett
½-1 tsk kanel
200 g keso

Skär frukten i lagom stora bitar. Hetta upp kokosfettet i en teflonpanna. Stek fruktbitarna mjuka, ca 5 minuter och pudra över kanel. Blanda den varma mjuka frukten med keson och njut genast av den smarriga frukosten.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag brukar också steka äpple i råsocker & kanel! Milda visp 20% till det och man har ett gryyyyyymt gott fredagsmys:)

2010-01-31 @ 22:30:50
URL: http://nattaliiin.blogg.se/
Postat av: Jonas

bjud mig!!!

2010-02-18 @ 21:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0