Ostkaka

Gjorde den här ostkakan idag och det blev smaskens. Ett perfekt mellanmål tillsammans med lite jordgubbar. Det ska jag äta imorgon. En härlig efterrätt eller "nyttigt" fika är det också!

Min goda vaniljostkaka
4-6 portioner

3 ägg
3 msk potatismjöl
1-1½ krm vaniljpulver
30 g hackad sötmandel
500 g keso
3 dl sojadryck

Värm ugnen till 175º C. Vispa äggen och tillsätt potatismjöl och vaniljpulver. Vispa tills smeten är klumpfri. Rör ner mandel, keso och sojadryck. Häll smeten i en ugnsform och grädda i mitten av ugnen 60-90 minuter. Gräddningstiden varierar beroende på ostkakans tjocklek.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Jag har gjort ostkaka två ggr men den har blivit "platt" och kompakt. Vad gör jag för fel?

2010-01-19 @ 08:57:34
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0