Testperioden avslutad

Japp, i söndags var sista dagen på min 4-veckors testperiod av Isodieten. Som jag nämnt i tidigare inlägg så åt jag enligt iso-principen (lika energifördelning mellan protein, fett och kolhydrater) men mer än de 1600 kcal som bokens kostprogram innebär.

Under dessa veckor har jag ALLTID ätit mig mätt och det har blivit ca 2000 kcal per dag. Dieten har varit lätt att följa och jag har hittat på nya favoriter till frukost och mellanmål. Kesella med ananas och vaniljpulver är en favorit. Liksom min egna ostkaka med jordgubbar till. Till att börja med vägde jag allt jag åt men jag lärde mig snabbt mängden utan att väga.

Det bästa med dessa veckor är att min mage blivit mycket bättre, förmodligen pga att jag helt uteslutit gluten. Jag känner mig dessutom piggare och starkare än innan. Alla muskler är kvar, kanske har de till och med blivit större, trots att jag minskat i både vikt och centimetrar. Som vissa har kommenterat behöver jag inte alls gå ner i vikt och det har heller inte varit mitt syfte. Jag tycker dock att det bevisar att Isodieten verkligen fungerar. Under dessa veckor har jag tränat rätt hårt och länge men aldrig kännt mig trött och slut pga att jag ätit för lite. Efter att ha åkt skidor i 2timmar borde 2000 kcal den dagen vara på tok för lite men det har verkligen mättat min mage. Det bevisar verkligen att en kalori inte är detsamma som en kalori. Protein och fett mättar verkligen!


Vikt: -1.5 kg
Midja: -4 cm
Höft: -2 cm
Lår: -2cm

Jag kommer att förtsätta äta enligt iso men inte vara lika nogrann med procenten. Är jag sugen på att äta fruktsallad så kommer jag att göra det utan att ta kesella till bara för att fördelningen ska bli perfekt. Gluten kommer jag dock att fortsätta undvika, åtminstone i veckorna. Surdegsbröd till helgfrukostarna får det nog bli, med massa gott pålägg på.

Mitt nästa test kommer bli att äta enligt vad kinesisk kostlära rekommenderar min kropp!
Det ska bli intressant.


Kommentarer
Postat av: S

Hej!



Såg att du gjort en "gryta" som heter curry bombay.

Så även att du hade vitkålsallad till.



Har du lust att dela med dig av ditt bästa recpet på vitkålsallad?



Och det där med wokade äpplen och päron lät riktigt gott! Måste jag prova:)

2010-02-03 @ 20:15:48
URL: http://mittnyasmalajag.blogg.se/
Postat av: Frida

Du har fått en blogg-award av mig :)

2010-02-04 @ 21:15:00
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Filippa

Hej! Var så intressant att läsa om dina upplevelser av Isodieten, att det var så positivt! Jag vill själv pröva,eftersom jag har sådana problem med min mage. Jag äter alldeles för mycket snabba kolhydrater,speciellt på kvällarna... Samt att jag tränar mycket hårt,och jag inte får de resultat jag vill ha. Snälla söta, skulle du kunna hjälpa mig med att skriva något slags löst kostschema, på isodieten? Precis som ditt,på 2000 kcal? Hade uppskattat det här så mycket.. Tack på förhand, du fick min mailadress! / Filippa

2010-02-05 @ 08:42:38
Postat av: Vanja

Jätte fin blogg, och många roliga recept!

2010-02-13 @ 00:54:19
URL: http://vanjawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0