Supergott efter träningen mellis

Sitter här riktigt nöjd och belåten. Har tränat riktigt hårt på skivstångspasset och har ätit ett supergott och bra sammansatt återhämtningsmål. Dessutom är det OS och skidor på tv, sprintfinalerna är i full gång och det går bra för svenskarna. Fick en riktigt bra uppladdning inför träningen också med en Orientalisk fläskgryta. Ska ladda upp receptet så fort jag kan för den är verkligen värd att prova!

Åter till mitt återhämtningsmål för det var bland det godaste jag ätit på länge. Enkelt och näringsrikt är det också. Blodapelsin med kesella och vanilj kommer jag definitivt att äta igen, säkert redan imorgon :)

Supermellis
1 portion

125 g (½ burk) kesella lätt
1 blodapelsin
lite ekologiskt vaniljpulver

Skär av toppen och botten av apelsinen och skär bort skalet. Dela den skalade apelsinen mitt itu och ta bort det vita i mitten. Skär apelsinen i småbitar och blanda med kesella och vaniljpulver. Njut på en gång eller ta med till träningen för att äta direkt efter.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Hej

din blogg är jättebra o inspirerande. Är en överviktigt småbarnsmamma som har börjat ett nytt liv. Det går sakta framåt. Jag undrar var du köpt ditt ekologiska vaniljpulver.

tack!

jenna

2010-02-18 @ 13:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0