Fias favvofyllning

Förra helgen bjöd jag på fylld kycklingfilé när mormor fyllde 70 år och i fredags blev det ugnsbakad lax med samma fyllning på svärmors 60-års dag. Alla som har smakat fyllningen nästan ljublar för att den är så god. Speciellt min sambo som säger att det nog är mitt bästa påhitt någonsin. Hur som helst vill jag verkligen dela med mig av fyllningen så att fler kan få njuta av en fantastisk god måltid. Fyllningen är inget krångligt utan helt enkelt bar smaksatt färskost.

Fyll fläskfilé, kycklingfilé, lax och kanske till och med köttfärsbiffar. Blandningen kan även bres på en smörgås eller ett kex.



Fylld kycklingfilé.


Smaksatt fä
rskost

200 g naturell färskost
4 soltorkade tomater i olja
2-3 vitlöksklyftor
10 färska basilikablad
nymalen svartpeppar

Låt tomaterna rinna av och finhacka dem. Skala och pressa vitlöken samt hacka basilikan.
Blanda färskosten med tomater, vitlök, basilika och svartpeppar.

Blandningen klarar sig i kylskåp några dagar.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ser kanongott ut! :D

2010-04-12 @ 23:45:37
URL: http://www.stayfit.nu
Postat av: Sofie

Jag vill pröva detta recept men förstår inte riktigt - det står att kycklingfilé och lax fyllts med färskoströran, men på bilden ser det ut som om den klickats ut och mått smälta i formen under tillagningen?

2010-07-06 @ 16:08:17
Postat av: Linnea

Åh det såg jättesmarrigt ut!



För övrigt behöver jag lite middagstips på helst lax eller kyckling, har du något att rekommendera?:)

2010-08-17 @ 10:31:34
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0