Godis och hård träning

Det är ingen riktigt bra kombo. jag hade en mycket oplanerad dag vad gällde mat igår och jag hjälpte Lina på öppet hus och gick några vändor förbi godisskålen. Dagen började med en bra frukost men min lunch var under all kritik, ett par satsumas och ett ägg plus lösgodis. Därefter bar det av till friskis för CirkelFys och jag tog i som bara den men drabbades av orkeslöshet mycket snabbare än vanligt. J-a godis!!!

Efter passet var vi bortbjudna på middag och fick en härligt god rotfruktsgratäng och helstekt kött. Till efterätt blev det en STOOOOR skål med marängswiss. Har längtat efter det länge och det var gott men det räcker en gång om året ungefär. En härlig middag med härligt sällskap.

Men det är sjukt vad kroppen påverkas av vilken mat vi väljer att äta. Okej, godis och marängswiss är inte mat men det påverkar kroppen nåt enormt. Jag blir jättetrött av att äta mycket sånt här och träningen fungerar inte alls som den ska. Det är gott men jag skulle ALDRIG äta så här dagligen.



Mums - ibland!!!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, maten påverkar verkligen kroppen något enormt. För mig krävs det bara lite annorlunda mot det vanliga för att jag ska reagera. Det räcker med att jag kanske hoppar över mellanmålet en eftermiddag av någon andledning så är jag en helt annan människa på kvällen och då menar jag inte helt annan i positiv bemäörkelse.

2009-11-29 @ 18:24:06
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Edit

Jag kan inget annat än hålla med! Jag äter väldigt nyttigt under veckan, men på lördagarna kan jag äta hur mycket godis som helst! (Det är just därför jag bara äter det en gång i veckan, jag har ingen spärr, så det är bättre att jag smäller i mig massor med mat.) En helg då jag ätit så groteskt mycket godis var jag trött, hade ont i huvudet och var fruktansvärt törstig i nästan två dagar efter. Så man ska nog tänka efter vad man ska göra efter ett sockerfrosseri!

2009-11-29 @ 20:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0