Sockersug.

Sitter här rätt nöjd och belåten med en tekopp och en stor kanna rött te. Jag har varit på ett stationsträningspass i Skönvikshallen - som var sådär. Går inte ens att jämföra med Friskis. Blir nog inte alls samma träningsvärk som jag hade efter tisdagens CirkelFys på Friskis. Dagens pass var ungefär som cirkelträning på skolgymnastiken. Vilotiden emellan stationerna var på tok för lång - 1 minuts arbete och 1½ minuts vila. Jag och Malin körde tvärtom. Sprang dit och hem, tur var väl det för annars hade det kännts meningslöst. Åt kycklingstroganoff och rött råris när jag kom hem - fantastiskt gott!

Har precis coachat syrran i hälsosam mat. Jag är så stolt över henne för det verkar verkligen som om hon tagit tag i sitt enorma sockersug denna gång och är målmedveten. Hon vill gå ner i vikt och jag tror verkligen att hon kommer att lyckas. Till alla er som har problem med sötsuget finns det bara en utväg - att UNDVIKA socker. Undvik alla produkter med tillsatt socker en tid och se till att äta regelbundet. Det gör att blodsockret hålls på en jämn nivå och suget kommer sakta att minska. Det tar ett tag för kroppen att vänja sig av med sockret och suget måste motstås. Tillslut försvinner det där begäret och du kan kontrollera ditt sug.

Hör gärna av er om ni har frågor om mat, vikt, träning eller hälsa i allmänhet.

Kommentarer
Postat av: Systeryster.

Tack för hjälpen kära syster!

2009-05-07 @ 22:55:16
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: hilli

hejdu!tänkte höra lite vad du har för tpis för mej som vill gå upp i vikt.jag går behandling,men vill ändå kämpa själv med det jag kan! hur ser detta matschema ut?

Frukost: 2-3 dl fil,med ca 1dl musli,2-3 mackor emd pålägg,kaffe el the,frukt eller bär

mellanmål:näringsdryck

Lunch: ca 2dl bulghur/quinoa/ris el dylikt,ca 100-150g fisk,kyckling/kött/quorn/veg,sås som passar,salld och grönt

mellsnmål:näringsdryck+ 1-2 mackor,eller 2dl fil& musli,el.keso m frukt

Middag:som lunchen

kvällis: 2-3 dl välling,el.1-2 mackor m pålägg,el fil& musli

Skriv gärna vad du tror,kram/helena!

2009-05-08 @ 11:40:34
URL: http://barahilliju.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0