Kycklingstroganoff

Korv Stroganoff har alltid varit en favorit under min uppväxt och på senare tid har jag börjat sakna rätten men att äta korv har aldrig lockat. Därför gjorde jag mig ett försök att göra rätten fast med kyckling istället för korv. Det blev riktigt gott - utan vare sig korv eller creme fraiche. Här är mitt recept - tyvärr blev det ingen bild för jag var sååå hungrig!

Kycklingstroganoff
4 portioner

500 g kycklingfilé
2 gula lökar
3 msk tomatpuré
1 msk ljust och fint fullkornsvetemjöl
5 dl havredryck
salt
svartpeppar

Skär kycklingfilén i tunna strimlor. Skala och hacka löken. Bryn kycklingfilén i lite olja. Tillsätt löken och stek tills den blivit mjuk. Blanda i mjöl och tomatpuré. Häll i havredrycken och låt koka upp under omrörning. Låt puttra under lock några minuter.
Servera med ris och grönsaker.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Mmmh, ska nog pröva! Har också varit riktigt sugen på korvstroganoff på sista tiden!

Hälsningar

2009-05-10 @ 21:14:16
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0