Helgen.

Denna helg har haft många ljusa stunder men jag gick även djupt ner i dalen några gånger också.

I lördags hade jag en underbar eftermiddag med Madde. Jag kom på att det var ett år sen vi kom hem från vår Asien-resa så vi mindes den tiden genom att äta lunch på thai. Jag åt stekt ris, mums! Madde åt kyckling med cashewnötter, vilken överaskning - NOT!




Detta är en försenad födelsedagspresent från Madde. Riktiga vänner vet vad som uppskattas. Det är teblommor i olika sorter och chokladtäckta mandlar pudrade med kanel. Kan det bli bättre?


Lördagskvällen tillbringade jag hemma med alla mina surdegar :) Jag bakade äppel- och valnötsbröd samt förberedde degen för mina ciabatta.


      


Söndagen började med en härlig morgonpromenad med stavar medan mina ciabatta jäste. Jag kom hem och skickade in dem i ugnen - en ljuvlig doft spred sig i lägenheten. Smakade både äppelbrödet och ciabattan under dagen - riktigt goda båda två men på olika satt. Ciabattan var riktigt smakrik och härligt seg medan äppelbrödet var mer syrligt med mjukt inkråm.

På förmiddagen fixade jag till balkongen lite. Jag planterade krasse- och spenatfrön i en blomlåda och satte plantor av gräslök, oregano och basilika i vår stora zinkbalja. Planterade även två penséer i en ampel. Sambon sa direkt att han tyckte jag gjort jättefint. Nu har vi snart en alldeles egen örtträgård på balkongen. Ska så några dillfrön nån dag också.




Söndagseftermiddagen skulle ägnas åt kakbuffé med vännerna. Vi hade bestämt oss för att ordna en egen kakbuffé där alla bakade nåt och tog med sig. Jag hade bakat dessa söta cupcakes som jag skulle bjuda på - MEN!!! Det gick lite fort när jag skulle ta bilen in till Borlänge för att hinna säga hejdå till Madde så jag GLÖMMER mina bakverk... Madde hade bakat kakor som jag fick ta med - dom var jättegoda. Chokladkolakakor :) Alla andra hade dock kommit ihåg sina bakverk så det blev verkligen en kakbuffé - sju olika sorter.

Jag åkte direkt från kakbuffén till Friskis för att jympa på Stefans medelpass. Det var längesen jag hade så mycket energi - både när jag kom och gick. Passet var som vanligt grymt kul och jag svettades som aldrig för. Efteråt var jag fylld av endorfiner och min sockerchock var som bortblåst.

Kommentarer
Postat av: fia rh

åhhh guud va goda muffinsen såg ut..synd att du glömde dem=)

2009-05-14 @ 00:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0