Balkongen invigd.

Igår invigde jag balkongen. Möblerna har stått nere i källaren och det har liksom inte blivit av att vi tagit upp dem. Men igår när jag varit ute och sprungit tog jag tag i saken. Jag var redan sjukt svettig och skitig så det passade ju bra. Gjorde min premiärtur i skogen igår, 5km-spåret. Det är verkligen nå annat att springa i skogen - trodde jag skulle stuka fötterna ett flertal gånger men det gick bra. Efter två dagars total vila trodde jag att mina ben skulle vara pigga men tji fick ja'. Det gick tungt som aldrig förr och när det var ca 1 km kvar snubblar jag på en sten och glider frammåt på mage. Som tur var gick allt bra - ett fjuttigt skrapsår på armbågen bara.




När jag duschat och lagat mat var det härligt att sjunka ner i stolen på balkongen. Maten jag lagat var utsökt - Kycklinggryta med torkade aprikoser. På våren är vår balkong perfekt för vi har sol ända från förmiddagen tills solen går ner. Men på sommaren blir det ofta lite väl varmt när solen ligger på hela tiden.




Jag sådde ruccolafrön igår - som jag fick av svärmor. Så mycket ruccola som jag äter borde jag odla året om. På förpackningen stod att det går att odla i nästan vilken jord som helst - även inomhus större delen av året. Efter 3-5 veckor ska det gå att skörda så vi får se hur det blir.

Nu ska jag nog åka till stan för att köpa balkonglådor, måste göra det lite mer mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0