Matsedel v.10

Till förra veckan gjorde vi aldrig någon matlista eftersom vi kom hem sent på söndagen efter öppet spår och sen var jag helt sjukt trött på måndagen. Det blev till att rota i kyl, frys och skafferi och laga till nåt av det vi hade hemma. Men nu är allt tillbaka till sin ordning och nästa veckas matlista ser ut så här;

Måndag: Viltgryta med linser

Tisdag:
Pasta med sås av kyckling, soltorkad tomat och vitlök

Onsdag: Helstekt lax, kokt potatis och dillmajonäs

Torsdag: Böngryta med fetafyllda quesadillas

Fredag:
Kidneybönpaj med sojafärs (byt ut qournfärs mot sojafärs så blir pajen mer proteinrik)




Kidneybönpaj, här gjord med quornfärs.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Ser och låter som vanligt gott ut. Skall fortsätta hjärntvätta min familj så att de skall våga smaka på bönor.

Har missat en del inlägg från dig, men det beror inte på ointresse. Uppdateringen har inte funkat på min blogg, så jag har inte fått någon vink om nya inlägg. Sorry! Den gör så ibland, vet inte varför.

2009-03-02 @ 08:37:33
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0