Vilade mig i form och blev 4:a.

Tydligen fungerar det att vila sig i form för vila är vad jag gjort de senaste veckorna och så skräller jag riktigt ordentligt på Blodomloppet. Visst hade jag inställningen att jag skulle ge allt men trodde ju, som jag tidigare skrev, aldrig att jag skulle förbättra min tid från förra året.

Var dock sjukt nervös innan för jag hittade inte min lagledare som bar runt på min nummerlapp men tillslut kom hon med den i sista stund - precis innan uppvärmningen. Hon hade tydligen skickat ett mail som jag inte fått, men men det löste sig! Jag värmde upp tillsammans med ledarna från Friskis och sen kom starten lite oväntat - jag trodde de skulle räkna ner som de gjort förut men plötsligt gick skottet. Det var som vanligt lite trångt i början men efter en kilometer så var det lagom utspritt.

Jag låg trea i stort sett hela loppet tills jag fick kramp i magen så att jag knappt kunde andas. Att få tillräckligt med syre är ju förstås en förutsättning för att kunna springa så jag fick helt enkelt sakta ner lite. Låg dock bra till tidsmässigt - fick låna mammas klocka och det var guld värt. Tack mamma! Benen blev tyngre och tyngre vilket resulterade i att jag blev omsprungen vid 9km. Jag som tidigare hade haft 2:an i sikte och tänkt springa om henne närmare mål. Tji fick ja, men det var ingen idé att försöka hänga på hon som sprang om eftersom jag hade svårt att andas. Det började dock släppa och jag kunde öka på takten de sista 500 metrarna och jag spurtade i mål som 4:e tjej med tiden 43.36.

Summa summarum - jag är nöjd som bara den med tiden MEN det är ju aldrig kul att komma 4:a. Det är bara att ligga i hårdträning och hoppas att jag håller mig pigg och fräsch veckorna innan loppet nästa år. Prispallen är inte långt borta!!!

Kommentarer
Postat av: Mamsen!

Du är verkligen beundransvärd.Otroligt bra kämpat.



Stort GRATTIS!

2009-06-03 @ 20:41:10
Postat av: Cizzi

Grattis till en bra placering =)

2009-06-03 @ 21:00:23
URL: http://aktivera.blogspot.com/
Postat av: emilia

det är ju en jätte bra tid, Grattis!

2009-06-04 @ 10:34:30
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej. Du verkar vara bra på mat o nyttiga saker o så vidare. Ja tycker det är så svårt med bröd så skulle behöva lite hjälp :) Vad är ett bra bröd? Jag bakar gärna själv men vilka mjöl ska man satsa på att det ska innehålla? o är surdeg bättre? och om man ska köpa vad ska man titta efter? det står ju ofta fullkorn men är det verkligen ett bra bröd för det? Om du har tid o lust får du gärna skriva ett inlägg i din blogg eller en kommentar med lite hjälp! och grattis tillloppet också, bra jobbat!

2009-06-05 @ 11:05:19
URL: http://evelinaochjonatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0