Tacopaj med sojafärs

Det här blev en god paj, vilket märktes tydligt då det bara blev en liten bit kvar i formen. Jag serverade den med en enkel med fräsch sallad. Galiamelon blandat med en massa olika gröna blad.



Tacopaj
4 portioner

2 dl havregryn
1 dl vatten
½ dl rapsolja
1½ dl fint fullkornsvetemjöl

200 g torkad sojafärs
1 liter vatten
1 stor gul lök
1 vitlöksklyfta
4 msk tacokrydda, KryddJohan
1 krm svartpeppar
½ tsk vitlökspulver
2 dl vatten
2 tomater
50 g lagrad ost, max 10%

Blötlägg havregrynen i vatten och olja. Låt dra i ca 15 minuter. Rör om så att grynen mosar sig. Arbeta in mjölet och kavla sedan ut degen så den passar en pajform med 25 cm i diameter. Täck formen med degen och förgrädda skalet ca 10 minuter i 200º C.

Koka sojafärsen i vattnet enligt anvisningarna på förpackningen. Finhacka gul lök och vitlök. Fräs löken i lite olja och tillsätt sojafärsen. Rör ner kryddorna och vattnet. Låt puttra några minuter. Skiva tomaterna och riv osten.
Fördela sojafärsen i pajskalet och täck med tomatskivorna. Strö över osten.
Grädda pajen ca 20 minuter.
Låt svalna lite innan den serveras med en fräsch sallad.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Vad gott brödet ser ut!

Jag har smakat både med nötig rapsolja och med olja utan smak och jag föredrar faktiskt det senare, men smaken är som baken!

Dock tycker jag att du ska testa kokos, tycker det är en höjdare!

Det här är verkligen min favoritkaka, tack så otroligt mycket för receptet! :D

Ha det bra!

2009-06-08 @ 22:36:18
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0