EU-val

Idag är det en viktig dag, mycket viktig! Det är val till EU-parlamentet men det verkar som svenska folket är både blinda och döva. En undersökning visade att var fjärde svensk inte vet om att det är val idag, det är pinsamt.




Jag är av den åsikten att den som har rösträtt ska ta vara på den möjligheten och gå till vallokalen för att rösta. Tack vare den goda möjligheten att förtidsrösta är det svårt att hitta på en undanflykt för att låta bli. Jag ska gå till lokalen för att rösta idag och efter lite efterforskningar igår vet jag nu vilket parti jag ska rösta på. Det här valet är viktigt för mig eftersom EU har stor påverkan på Sverige och därav makt över mig. Självklart ska jag då lägga en röst för att själv kunna påverka vad EU ska arbeta för.

Har fått i mig en riktigt smaskig frukostsmörgås som jag bakade igår. Bröd med rågkross som är kryddat med anis och fänkål. Till det drack jag många koppar rött te, mums!



På smörgåsen hade jag ett tunt lager hemgjord majonäs, egenodlad spenat, ett kokt ägg och ett par skivor tomat.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken bra blogg du har Fia, här ska ja ta mycket inspiration till min matlagning:)

2009-06-07 @ 21:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0