Dagen i bilder.

Dagen började med en härlig promenad i solskenet - smet in på ICA på hemvägen och köpte SVENSKA jordgubbar.

       

Dessa söta gubbar serverades till frukost med havremjölk. Ett bra sätt att fira nationaldagen på tycker jag. Dessutom blev det riktigt lyxig frukost med nybakt bröd - surdegsbröd med valnötter och fikon.





Samma bröd fast ändå inte serverades till soppan vi åt till lunch. Degen räckte även till två limpor.



Sambon stod för lunchen idag och det blev en JÄTTEGOD fisksoppa med sej och räkor. Jag var upptagen med att knåpa ihop ett halsband till mamma. Fyndade ju 50.000 pärlor på en leksaksbutik i Örebro i söndags.



Så här blev resultatet!

       

Allt regn verkar ha gjort susen för mina växter på balkongen. Ruccola och spenat är nu färdiga att skördas.

Jag har haft en riktig pysseldag hemma idag och det har varit sååå härligt. Har snyggat till här hemma, städat och stuvat om i hyllor. Bokhyllan i vardagsrummet var alldeles överbelamrad och då kom jag på att jag skulle flytta in kokböckerna i köket - för de behövs ju knappast i vardagsrummet.



Så här fint blev det på mina kökshyllor när böckerna kom på plats. Hyllorna har min kära morfar gjort för flera år sedan till mitt tonårsrum men de kom aldrig upp på väggen innan jag flyttade därifrån. De sparades dock och när jag flyttade till Säter betsade jag dem i mörk antikbets och älsklingen satte upp dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0