Veckans mat.

Jag sitter här och försöker planera veckans mat men jag har helt tappat alla sprudlande idéer som jag brukar ha. Måste bestämma nu så jag kan handla på Willy´s i eftermiddag. Det jag behöver är något som går relativt snabbt att laga för jag ska köpa skidgrejer på Stadiums Vasaloppskväll på tisdag och jag måste ju träna innan så det betyder att jag säkert inte är hemma förrän frammåt kl 20. Då måste det gå fort, annars blir det mat mitt i natta....

Jag har planerat veckan så här långt;

Måndag: Dhal, indisk linsgryta och ris samt en grönsallad.

Tisdag: ?

Onsdag: Ugnsstekt sej, kokt potatis och ärtor.

Torsdag: Quornfilé och havreotto med feta, vitlök och spenat samt ångkokt ekologisk broccoli.

Fredag: Hemgjord pizza med rödlök, champinjoner, tomat, paprika och fetaost samt vitkålssallad.

Kom gärna med ett matförslag till tisdagen. Kriterier; snabbt, gott och utan rött kött.


Nu är det dock dags för en härligt god frukost med blåbär, müsli och solhavre.



Blåbär är ett av det nyttigaste bären och detta fantastiska bär fullproppade med antioxidanter. Antioxidanterna minskar risken för cellförändringar i kroppen och antioxidanterna i blåbär sägs också ha positiv påverkan på synen. Forskning har visat att blåbär förebygger demenssjukdomar. Blåbär är också rika på niacin, vitamin B6 och mangan. Ät så mycket blåbär du kan :)

Kommentarer
Postat av: Andrej

Vad sägs om en vegetarisk lasagne som du förbereder kvällen innan? Bara att skyffla in i ugnen när du kommer hem? Den smakar dessutom 100 ggr mer när den fått stå över natten.

2009-01-18 @ 10:24:19
URL: http://www,rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0