Nya stavar!

Det var Vasaloppskväll på Stadium idag och självklart begav jag mig dit eftersom de hade 20% rabatt på all utrustning till längdskidåkning. Nu har jag äntligen ett par nya stavar, som det dessutom står Vasaloppet på :) Det har snöat hela dagen idag så nu är jag laddad till tusen inför att ta en tur på sjön i helgen med mina nya stavar och nyvallade skidor!

Sambon skulle köpa skidor och det som jag trodde skulle gå lätt efter att han provat ut ett par skidor visade sig vara svårare än svårast. Det fanns inga pjäxor som passade hans fötter så efter 1½ timme kom vi ut från Stadium endast ett par stavar rikare. Jag hade iofs fått nyttig vallainformation så nu ska här vallas ordentligt till helgen.

Efter en hektiskt arbetsdag, styrke/medel på Friskis&Svettis och en halv kväll spenderad på Stadium var mitt blodsocker nere vid fotknölarna och nu efter god rotsakspytt är jag helt slut. Nu tänker säkert mamma iaf att jag borde ätit mina nötter jag alltid har i väskan för att inte få lågt blodsocker men jag måste erkänna att jag blev alldeles för lat. Nötpåsen låg nerpackad någonstans i ryggsäcken bland träningskläderna och jag visste inte var. Hade dock aldrig trott att vi skulle bli borta så länge som vi blev.

Nu ska jag läsa om tillsatser igen innan jag förhoppningsvis kommer somna gott!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0