De sista lediga dagarna.

Efter en riktigt lyckad och lång nyårsfest var jag totalt slut på torsdagen. Det var längesen jag var så orkeslös men nångång har jag väl rätt till det. Det positiva var att jag kunde sitta still i soffan och se en hel film utan att det började krypa i kroppen på mig.

På fredagen ringde Sofia och berättade att hon var i stan. Vi gav oss ut på en promenad runt sjön i det underbara vintervädret.



När vi kommit ungefär halvvägs ser vi den här fina skapelsen som bildats genom att rinnande vatten frusit till is och under isen porlar det fortfarande vatten.



Vi bestämde oss för att gå ut på sjön och undersöka de mörka fläckarna som såg ut som öppet vatten. Det visade sig vara riktigt tjock och mörk is som det av nån anledning inte var nå snö på som det var överallt annars på sjön.

Efter två timmars promenad i kylan gick vi in på Ma's wienerkonditori som har en massa godsaker. Jag tog en räksmörgås som är gjord på nybakt bröd och stora färska räkor. Det var jag värd efter en skön promenad. Åker ni till MA's nångång är det ett måste att prova deras chokladruta. En riktigt kladdig chokladkaka som har en seg chokladkolaglasyr uppepå :) Mums! Det är sällan jag går dit och unnar mig en sån men när jag gör det njuter jag från början till slut!

Det har varit en mysig helg innehållande mycket umgänge med vänner men imorgon är det dags för allvaret igen. Jag måste gå upp kl 6 för att vara på jobbet kl 07.30. Tyvärr har jag ingen lust alls, skulle kunna va ledig en vecka till men det är ju röd dag igen på tisdag så det blir bara fyra arbetsdar denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0