Vissa dagar blir allt bara fel...

Denna onsdag har varit precis en sån dag och jag vill aldrig vara med om den igen.

Till och börja med var jag sjukt trött när jag skulle upp kl: 6 och det blev en jäktig dag på jobbet där inget riktigt ville gå min väg. På ett boende träffade jag på en personal som betedde sig som om hon var 6 år. Riktigt pinsamt att vuxna människor kan bete sig så... Jag blir så less!



Jag kom hem med huvudvärk och trött i kroppen. På bänken stod en deg och väntade på att bli bakad till limpor. Jag kände att det skulle bli kul och avkopplande ända tills det var deg överallt.... Kanten på hushållsassistenten lossnade när jag blandade degen på maxhastighet och det resulterade i att det blev deg på mattan, golvet, väggen, bänken och på mig. Då blev jag måttligt road...

Sambon kom hem och trots dagens motgångar var jag på rätt bra humör. Vi skulle äta rotsaksmunkar till middag som ALLTID brukar vara gott men det blev självklart också fel, fel, fel! Sambon skalade och rev alldeles för mycket rotsaker - det skulle räckt till säkert 10 personer. Det blev för mycket för smeten som jag gjort så jag försökte göra lite till för att bättra på det hela. Det blev dock bara pannkaka av alltihop. En anledning kan vara att jag använde sojamjöl istället för bovete som jag brukar. Jag ska aldrig göra om det!



Så här skulle rotsaksmunkarna sett ut....


Det som borde fått bägaren att rinna över var när jag kom ut i skidspåret och det var mer bakhalt än jag någonsin haft det förr. Gissa om jag tog av mig skidorna och gick hem....?!



Jag använde mitt DoorGym när jag kom hem för att få lite träning för skidåkarmusklerna. Idag är det bara 18 dagar kvar....

Trots att denna dag blev totalt misslyckad är jag ändå på rätt bra humör, så tur är väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0