Vallabod och kolhydratuppladdning

Jens gjorde mig uppmärksam på att jag bara utmanat FEM istället för SEX som det stod att jag skulle göra. Jag skyller mina okumskaper i att läsa eller räkna, hur man nu ser på det, på kolhydratuppladdningen. Det är nu bara 1½ dygn innan jag ska äta min rejäla grötfrukost innan jag går iväg till starten av Öppet Spår. Jag har käkat massa kolhydrater nu de senaste TVÅ dygnen för att ladda maximalt. Det krävs ungefär 8000kcal för att åka skidor mellan Sälen och Mora, det är en del och det måste laddas. Jag var redan igår trött på alla kolhydrater och än värre är det idag. Eftersom glykogendepåerna fylls på liksom att kroppen då lagrar mer vatten innebär att jag känner mig helt uppsvälld. Det gör förhoppningsvis nytta i spåret och på måndag känner jag mig säkert slank som tusan när jag svettats bort allt vatten.




Igår kväll förvandlades vardagsrummet till en vallabod när jag tog fram mitt nyinköpta vallajärn och körde igång. PÅ golvet lade jag en massa tidningar och plockade fram två stolar att lägga skidorna på. Vem behöver en vallbod när det finns vardagsrum? Eftersom jag är så fruktansvärt envis och vill klara allting själv bestämde jag mig för att valla mina skidor inför Öppet Spår helt själv. Fick några goda råd på Stadium som jag följt och hoppas att jag nu kommer ha både glid och fäste på söndag. Har dock lite problem med vilken fästvalla jag ska lägga på. Än så länge har jag bara glid och grundvalla på skidorna.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska hålla alla tummar jag har för att det går bra på söndag! Ska bli kul att höra hur det gick. Lycka till!

2009-02-20 @ 16:52:53
Postat av: H

Lycka till och hoppas det är värt varenda kolhydrat!

2009-02-20 @ 19:25:51
URL: http://myhealth.blogg.se/
Postat av: Andrej

Go, go, go.

Heja, heja, heja.

Vilken upplevelse det måste vara! Och jag antar utmaningen

2009-02-20 @ 23:22:18
URL: http://www,rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0