Kycklingfärsbiff med rosmarin

Jag tänkte jag skulle lägga upp lite recept på maten från den gågna veckan, både för er och min skull. En av anledningarna till att jag bloggar är för att jag ska få mina recept nerskrivna. Jag följer aldrig ett recept och komponerar jämt ihop nya rätter men jag har börjat lägga på minnet hur jag gjorde så jag kan skriva ner och göra om det en annan gång. Nu behöver jag bara kika i min egen blogg om det är någon maträtt jag inte minns hur jag gjorde och jag vill samtidigt inspirera andra med mina recept.

Kycklingfärsbiff var det som stod på matsedeln i onsdags och jag gjorde fyra stycken stora härliga biffar. En biff som skulle göra sig alldeles utmärkt som hamburgare med bröd. Det får bli nästa gång!



Kycklingfärssbiff
4 st.

400 g kycklingfärs
1 ägg
1 msk potatismjöl
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk rosmarin
½ tsk örtsalt
½ krm vitpeppar

Blanda samtliga ingredienser väl i en bunke. Låt vila några minuter. Hetta upp en stekpanna och tillsätt lite olja. Klicka ut färsen till fyra stora biffar. Stek på låg temperatur tills de är helt genomstekta.



Jag serverade mina biffar tillsammans med ugnsrostade grönsaker; potatis, morötter, lök och färsk broccoli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0