Grundmüsli

Denna blandning är perfekt att göra en riktigt stor sats av för att sedan blanda den med torkad frukt och bär av olika slag samt blandade nötter och frön. Det är även gott att blanda med puffat ris, vete eller quinoa. Jag använder denna grundblandning både till att koka gröt och göra müsli. Gröt på rostade gryn och flingor är en smaksensation.




Grundmüsli

15 dl rågflingor
15 dl havregryn
3 dl kruskakli
2 msk kanel
1 msk ingefära
3 dl vatten
½ dl rapsolja
ev. lite honung

Värm ugnen till 175° C. Blanda alla torra ingredienser i en stor bunke. Blanda vattnet med rapsolja och ev. lite honung för sötare smak. Häll vätskan över de torra ingredienserna och rör om ordentligt. Sprid ut i en långpanna och använd fingrarna för att ta bort  eventuella klumpar. Rosta i mitten av ugnen ca 30 minuter.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Låter som vanligt väldigt gott. Kanske något jag kan göra, så här en alldeles rastlös lördag.

PS. Jag har glömt att nämna det, men jag tycker din sida är riktigt fräsh efter att du gjort om den.

2009-02-28 @ 09:23:40
URL: http://www,rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0