En kväll på akuten

Jag hade tänkt ägna gårdagen åt att uppdatera bloggen med recept från helgens Tapas och brödbak samt recept från förra veckans matlista. De högre makterna hade helt andra planer för mig. Jag fick tillbringa kvällen och en del av natten på akuten i Falun.


Entré Akutmottagningen i Falun


Nej, det var inte jag som behövde åka dit utan jag var privatchaufför och personligt stöd. Klockan 18.35 körde min kära sambo kniven i långfingret när han hade diskat den och det blev blodigt. Det var ett rätt djupt sår, cirka 1½ cm och underhudsfettet stack fram. Eftersom det hade varit en bilolycka i Borlänge hade de ingen tid att sy ihop ett finger så vi fick åka in till Falun. Såret var för djupt för att limmas och därför fick vi lov att vänta på doktorn. VI var långt ifrån ensamma på akuten denna kväll, vilket gjorde att hans finger inte syddes förrän omkring kl: 00.05. Tre stygn utan bedövning. Han var duktig till skillnad från mig, som mådde illa av bara tanken på såret.

Vi var hemma igen strax före kl: 01 och jag var döhungrig. Åt lite müsli och hoppade i säng men tror ni jag kunde sova...? Somnade efter en bra stund och vaknade sjukt trött idag så snart är det dags för sängen. Innan jag lägger mig ska jag försöka lägga upp lite recept så håll till godo, dom kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0