Sås till revbensspjäll

Jag fick ett mail från Svensk Raps med ett recept på en sås som passar till revbensspjäll och vill självklart dela med mig av det även om jag inte är så förtjust i revbensspjäll... Men såsen verkar god!

Nötig senapssås till revbensspjäll
Den här såsen passar perfekt till nystekta varma revbensspjäll. Tänk knaprigt nystekt fläsk, nötig rapsolja, sötsyrligt äpple, frisk ingefära och stark senap.
– Inget smakar så gott som denna friska, syrliga och samtidigt nötiga smak, där den nötiga rapsoljan lyfts av syrliga och söta ingredienser.



2 st pressade vitlöksklyftor
1 st finhackad lök
½ dl senap
1 dl chilisås
1 dl hp sås
1 dl äppelmos
2 msk honung
1 msk finriven ingefära
1 dl kallpressad rapsolja med nötig karaktär
salt

Lägg alla ingredienser förutom oljan i en kastrull och gör ett hastigt uppkok. Låt blandningen kallna i kylskåp. Lägg nu blandningen i en mixer. Mixa och droppa i kallpressad rapsolja. Smaka av med salt.


Kommentarer
Postat av: Revbensspjäll

Det ser otroligt gott ut. Jag är själv ett stort av revbensspjäll. Finns ju inget bättre än grillade revbensspjäll när man sitter ute o äter på sommaren.

Fin blogg!

2010-09-15 @ 08:15:31
URL: http://xn--revbensspjll-pcb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0