Jag är stolt!

Jag är så otroligt stolt över mitt pepparkakshus som jag gjorde från grunden tillsammans med en vän förra helgen. Gjorde en rejäl sats med deg dagen innan och sen kavlade vi ut den tunt, skar ut alla delarna till huset och gräddade dem lagom bruna. Skar till kanterna medan bitarna fortfarande var varma. Gjorde en krisyr som vi sedan garnerade och satte ihop huset med.

Det doftar härligt av pepparkaka i vardagsrummet då huset står på en hylla där. Fint är det också. Huset har både farstukvist och en rejäl skorsten :)

    

Min kära sambo ville ha geléhallon på, eller jungfrubröst som han säger... Så nocken är täckt med geléhallon. Jag ville ha lite mer choklad så jag har dekorerat skorstenen och gavlarna med choklad och sen är det ju choklad på hela taket iform av Non Stop.

Behöver jag säga att vi längtar till plundringen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0