Hälsostatus vecka 2

Den gångna veckan har inte gått lika bra som min första. Tror att det beror på att jag hade mycket att tänka på och för lite vila. Vaknade med tryck över bröstet efter hemska mardrömmar ett par gånger förra veckan. Träningen går dock precis enligt planen och jag känner verkligen hur jag blir piggare och starkare. Löptränade igår - ett intervallpass med korta intervaller och träningsvärken idag har jag verkligen njutit av.

Hälsostatus, vecka 2
VIkt; 61,3 kg
Midjemått; 70 cm
Höftmått; 94 cm
Höger lår; 57 cm
Vänster lår; 57 cm


Den enda minskningen jämfört med förra veckan är -0,2 kg och -1 cm runt höfterna. Maten har inte varit lika bra och det blev fika både lördag och söndag i helgen. Sambon fyllde år och det blev två kalas. Ingen undanflykt egentligen men jag orkade inte förklara mig. Jag kompenserade dock fikat i lördags med hela tre promenader den dagen.

Träning, vecka 2
Måndag: Vardagsmotion på cykel
TIsdag: Skogspromenad + styrketräning
Onsdag: Snabb löpträning
Torsdag: Promenad
Fredag: Medel/styrka på friskis
Lördag: Morgonpromenad med stavar + promenadx2
Söndag: Morgonpromenad med stavar + intervallöpning


Jag känner att jag blir snabbare och mer uthållig för varje löppass och det ska bli spännande att se hur det går på tjejmilen om några veckor. Mina stavpromenader är raska med rejäla armtag för att hålla igång skidåkarmusklerna inför vinterns skidåkning och kommande Öppet Spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0