Stoppad av polisen

Ja, idag blev jag stoppad av polisen för första gången!!!
Jag körde jobbets minibuss och ser två poliser stå framför polisbilen vid busshållsplatsen längre fram. Blir lite nervös eftersom det är första gången och jag dessutom har jobbets bil som jag inte direkt är expert på.


Jag stannade lugnt och försiktigt, vevade ner rutan och hälsade glatt. Tänkte att det var bäst att vara riktigt trevlig ifall nånting skulle vara fel... haha! Polisen sa att han ville titta på mitt körkort och göra en nykterhetskontroll. Blev först nervös över om jag ens hade körkortet med mig men eftersom plånboken alltid ligger i väskan så var det självklart med. Tog fram det och gav det snällt till polismannen. Sen fick jag blåsa - länge - tills det hördes ett klickljud. Det såg fint ut sa han och sen fick jag åka.

Det tog alltså lite drygt 5 år innan jag blev stoppad av polisen för första gången, undra hur länge det dröjer till nästa gång...?!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

japp, helt rätt... Det är dte programmet jag bl.a. kommer att söka till. Det verkar sjukt kul och intressant :D

2009-04-08 @ 22:01:21
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Andrej

Första gången jag blev stoppad av polisen, så tog jag av mig bältet lite innan jag stannad bilen. Sänker ner rutan och försöker också vara trevlig. Polisen tittar in i bilen och frågar

-"Varför har du inte bältet på dig?"

Öhhh???

2009-04-09 @ 09:01:50
URL: http://http:/www.rysken.blogspot.com
Postat av: Jens

För mig tog det ungefär fem timmar innan jag stoppades första gången. Det var bakom kyrkan i Gagnef och jag fick visa körkortet och förklara vad jag gjorde just där, de hade tydligen varit inbrott strax innan.

Andra gången var ca 15 år senare. Blev tagen för fortkörning efter Kvarnsvedsvägen i Borlänge. De stoppade mig 100 meter hemifrån och gav mig 1200 spänn i böter.

Tredje och senaste gången var förra sommaren då jag fick blåsa och visa körkortet. Inga problem då heller. Jag tycker det är bättre att de håller på med nykterhetskontroller än att de bötfäller mig för fortkörning...



Blås på! / Jens

2009-04-13 @ 19:19:06
URL: http://friskisjens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0