Söndag

Idag har varit en händelserik och rolig dag. Dagen började med att jag gräddade ett rågbröd och skar upp brödet jag bakade igår. Det där Old School-rågbrödet med 100% fullkorn. Det mumsades till frukost med flera koppar grönt te.

Förmiddagen ägnades åt löpning runt sjön, 13km i skapligt tempo. Jag var oförskämt pigg när vi närmade oss mål och jag sprang ifrån de två andra när jag spurtade på slutet.

Åkte till mormor och morfar för att hälsa på över lunchen och blev bjuden på god kycklinglasagne med massa grönsaker. Gav mormor lite surdeg och hjälpte henne att göra lite mer surdeg av den. Tänk att en liten degklump kan göra någon så glad :)



På eftermiddagen gjorde jag ett riktigt lyxigt mellanmål - jordgubbssorbé och en osötad muffin med nötter och mörk choklad. Sorbén gjorde jag genom att mixa frysta jordgubbar med lite havremjölk till bra konsistens och sen tillsatte jag lite vaniljpulver.

Nu är det snart dags för räkmacka - som alltid annars på söndagar - och söndagsfilmen på TV4, Van Veteren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0