Sammanfattning av en underbar helg.

Denna helg har varit händelserik och full av social samvaro med vänner. Riktigt härligt! Det har varit fint väder men kalla vindar.

Helgen började med löpning och backintervaller med Myran. Jag var oförskämt pigg medan Myran var seg som bara den i bena. Det blir säkert tvärtom nästa gång... Det gick riktigt bra och vi var rejält hungriga sen när det var dags för middag. Det blev hemgjord pizza gjord på fullkornsvetemjöl och på pizzan hade vi tomatsås, tacofärs, champinjoner, ananas, rödlök, tomater och fetaost. Mumsfilibaba! Efteråt såg vi på Talang 2009 eftersom fyra killar från Borlänge skulle köra knäckebrödsdansen. Det var grymt kul!

Lördagen började med en härlig stavpromenad före frukost. Köpte nya stavar för ett par veckor sen och de har använts flitigt sen dess. Har gått på promenad alla dar utom en denna vecka. Nu när våren kommit känns det riktigt skönt att komma ut i friska luften strax efter halv 6 - det ger mig en bra start på dagen :) Det var vårmarknad i Borlänge i helgen och jag åkta dit tillsammans med tjejen jag är kontaktperson till. Jag har längtat i flera månader efter en marknad så jag skulle kunna köpa naturlakrits och torkad frukt. Lakritsen är jättegod - älskar lakrits! Hittade en ny blandning osötad frukt, 8 olika frukter och torkad kokos. Nu ska jag göra nya frukt- och nötblandningar. Fick även med mig två påsar gojibär hem - världens nyttigaste bär. Lördagskvällen blev en riktigt lyckad kväll tillsammans med tjejerna - vi åt mat, drack lite vin och pratade om allt möjligt.




Har svårt att sova länge nu när det blir ljust så imorse vaknade jag tidigt trots att jag lade mig sent inatt. Drog på mig sköna kläder och tog stavarna med mig ut i solen. Åt en god frukost bestående av hemgjord fruktmüsli, äpple och havredryck. Självklart pudrade jag över massa kanel - jag skulle nog dö utan kanel, haha! Tog bilen upp till mormor och morfar för att besöka Sifferboden där dem säljer ekologiska produkter. De hade lite smått och gott - jag fick med mig Den lilla gröna - konsumentens nyckel till E-nummernyckeln. En bok av tillsatser som skrivits av Linda Sahlin som är från Borlänge. Har tänkt köpa den länge men nu blev det äntligen av - fick den t.o.m. av mormor. Tack snälla, söta, rara!

På eftermiddagen tog jag en tupplur i soffan - så skönt! Sen gjorde jag en god tomatsoppa med krossade och soltorkade tomater. Serverade nybakt surdegsbröd med ost till. Bjöd sambon och ett par underbara vänner på denna lilla middag. Det var uppskattat!




Nu ska jag ta mig i kragen och ge mig ut för att springa en snabb runda. Då sover jag nog gott sen :)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Gud vad fin du är!

2009-04-19 @ 21:51:59
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Trevligt att ha dig tillbaka! :) Roligt att du gillade brödet! Det är verkligen ett superbröd enligt mig!



Ha det bra!

2009-04-19 @ 22:51:34
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0