Skogen.



Igår gjorde vi iordning pastasallad hemma som vi tog med oss ut i skogen. Det var regnigt och mysigt när vi satt där under granen i gummistövlar och regnkläder - så där vill jag ha det oftare! Eftersom det regnade satsade vi på att plocka svamp istället för lingon - fast det var nog bara bra för vi har fortfarande lingon kvar från förra året. Vi kokade flera liter lingonsylt förra veckan så det lär ju räcka ett tag :)



Jag hittade en massa kantareller och som den tävlingsmänniska jag är var det tur - annars hade kvällen blivit trist. När vi var ut en kväll förra veckan hittade jag inte en enda :( Jag hittade nog flest av oss trots att jag lade en massa tid på att fota alla vackra svampar. Varför ska de finaste svamparna vara giftiga - de är dessutom lättast att hitta.

Trots att jag för min mage bör undvika alla typer av svamp gjorde vi svampstuvning av alla kantareller. Det jag trots allt ganska bra med magen, jag fick bara lite ont. Kan ha varit för att vi åt kött till också. Jag klarar mig bra utan kött för det var bara segt och rätt trist smak. Varför börja äta nåt som har otroligt stor påverkan på miljön om jag verkligen inte suktar efter det...?


Kommentarer
Postat av: Dani

ohh gud vad gott med svamp!!!!

:) fin blogg du har!

2008-09-10 @ 15:41:50
URL: http://justdani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0