Jag älskar mitt jobb!

Nu var det längesen jag hade tid att uppdatera men nu ska jag försöka skriva ner lite vad som hänt sen sist innan jag ska iväg och fira två kompisar som fyllt/fyller år.

Jag är så himla glad över mitt jobb, det är nog svårt att hitta ett roligare jobb. Jag blir uppskattad varje dag genom att bara sitta och prata lite grann om allt möjligt. Att jag dessutom får betalt för att åka på utfykt och grilla korv är helt fantastiskt! Vi var med i tidningarna häromdagen, kolla in: http://www.dalademokraten.se/Nyheter/Borlange/Lena-och-Sofia-utgor-en-gladjepatrull-for-aldre/



När jag började min utbildning till hälsopedagog trodde jag aldrig att jag skulle hamna inom äldreomsorgen och ännu mindre att jag skulle trivas med det men det är verkligen ett drömjobb. Jag bidrar med högre livskvalité för de äldre. Hälsopedagog och kakbuffé kanske rimmar lite illa men när det gäller gamla bidrar det till mer hälsa än ohälsa eftersom glädjen de får ut av det sitter i länge. Vi anordnade en kakbuffé på ett boende igår och större delen av huset kom till samlingssalen som vi dukat så fint. Tio olika sorters hårda och mjuka kakor hade vi och personalen samlat ihop. Mer lyckad fest är svårt att finna. En man var så tacksam att han höll ett tacktal efteråt :)

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag är stolt över dig! <3. Du har alltid varit så himla duktig och framgångsrik med allt du tar dig till! PUSS!

2008-09-28 @ 12:25:32
URL: http://saralinneasikstrom.blogg.se/
Postat av: Mamsen!

Underbart att de äldre trivs med dig o det du gör för dom. Fler av sånt behävs så kan vi minska på medicinerna.

2008-09-29 @ 11:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0