Magisk gröt.

Jag har gjort grötblandning i flera år men häromveckan blev den lite annorlunda för jag hade lite gryn, flingor och frön över från min müsliblandning och det blev fantastistk god gröt. Nu kommer jag nog äta sån gröt resten av mitt liv.

Den goda gröten är superenkel men magiskt god :) Jag rostade havregryn, rågflingor och lite blandade frön som jag skulle göra müsli av tillsammans med torkad frukt, quinoapuffar och bovetepuffar. Det blev lite mycket av den rostade blandingen så jag rörde i den i min grötblandning och morgonen efter åt jag en gröt som var jättegod. It was a disco in my mouth - som Madde skulle ha sagt :)



För att få till den här goda gröten blandar du rågflingor, havregryn (eller andra gryn och flingor), lite kanel och solrosfrön. Droppa över lite vatten och rosta blandningen i ugnen ca 15 min i 175 grader. Blanda sedan i lite linfrön, pumpakärnor och ev. russin och osvavlade aprikoser. Koka gröten som vanligt och njut!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0