Absolut Kanelbulle

Bullbaket i helgen gick riktigt bra. Som vanligt så tyckte jag det var väldigt avslappnande men det var roligare än vanligt när vi var två - nästan tre. Madde läste ett par gånger i receptet.



Sara stod för rörandet av både deg och fyllning medan jag gjorde iordning bullarna.



Madde gjorde dock annat - hon skrev brev till Saras alla grannar om att det skulle bli fest till kvällen. Det roligaste var att vi skulle hitta någonting som skulle fungera som kavel och vi hittade världens bästa grej... :) Jag har funderingar på att byta ut min vanliga, gamla hederliga kavel mot en flaska Absolut!



I och med att vi använde en Absolut Vodka flaska har vi nu skapat en ny sprit smak - Absolut Kanelbulle!



Den här bullen ler :) Den var väl så glad att komma ut ur ugnen och se fyra snygga tjejer! Vi bjöd sedan på bullarna när gästerna kom och det blev populärt. När jag kläckte idén om att baka bullar och sa till Sara att det skulle dofta så gott när alla kom på kvällen. Då sa hon: "Alla kommer tro att dom har gått fel"! Haha!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, det där var den roligaste kaveln jag sett. ;)

2008-10-07 @ 13:04:13
URL: http://saralinneasikstrom.blogg.se/
Postat av: Pappsen

ja,med den blir man absolut på kanelen! ;-)

2008-10-09 @ 16:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0