Tränade istället för att träna

Ja, så kan jag kort sagt sammanfatta den senaste tiden. Jag har ägnat två veckor åt att träna tjejer på Stadium Sportscamp medan jag själv haft ont i knät och ådragit mig halsont. Dessa två veckorna i Norrköping är sommarens höjdpunkt nummer två, ett myrsteg bakom midsommarafton. Suget efter att spela fotboll har varit enormt sen jag fick lov att sluta men det var bra terapi att "bara" få träna ett gäng tjejer, känna lite på bollen och få den där känslan att vara ett lag.

Jag hoppas att jag kan köra igång med hårdträning nästa vecka inför tjejmilen om drygt en månad. Jag har ju ett mål att uppnå, vilket är att springa under 44min. Och denna gång ska jag f-n klara det!!! Det vore dumt att ge sig ut denna vecka då halsen fortfarande gör sig påmind men det är svårt då det rycker i fingrarna och min mage blir otoligt mycket sämre av att jag rör mig så lite. Det blir till att ladda upp kroppen inför kommande veckors hårdträning. Kosten ska jag anpassa efter min krånglande mage så att den ska slippa hindra mig att nå mitt mål och se till att variera träningen för att undvika överbelastning. Det är dumt att göra samma misstag två gånger på 3mån.

Funderar om jag har någon form av brist på någon vitamin eller mineral för jag är så ofantligt trött på morgnarna, jag som brukar va morgonpigg. Jag har kanske slarvat en del med att äta varierat och koncentrerat mig för mycket på vad magen accepterar. Ska bli ändring nästa vecka då jag har jobbat klart mina nattpass och har sovit ut. Mycket broccoli ska det bli, mums!

Det hände något roligt för ett par veckor sen. En tjej ringde och berättade att hon hittat en flaskpost som jag skickat för 14 år sedan, alltså sommaren 1994. Snacka om häftigt! Hon skulle skicka innehållet i flaskan och jag väntar med spänning varje dag på att ett kuvert ska dimpa ner på dörrmattan. Imorgon kankse....

Kommentarer
Postat av: Emma

haha.. fan va coolt med flaskposten! var hitta hon den?

2008-07-30 @ 20:02:23
URL: http://systeremma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0