Rödbetssallad.

Gjorde min första egna rödbetssallad idag och jag blev förvånad över att det var så enkelt att få den så god. Rödbetssallad är en av de saker jag bara MÅSTE ha på julbordet och det trista är att alla färdiga burkar innehåller en massa konstigheter och onödiga tillsatser. Att göra en naturligare variant gick hur bra som helst utan att behöva göra precis allt själv. Självklart blir det ännu NATURLIGARE och troligtvis godare om du gör allt själv men det är inget måste för att få ett betydligt bättre alternativ till den färdiga rödbetssalladen. Välj bra råvaror utan onödiga TILLSATSER. När det gäller majonäs, köp den ekologiska för att slippa alla E-ämnen. Vill du göra allt själv kan du lägga in egna rödbetor, göra din egen majonäs och egen senap.

Hemgjord rödbetssallad

1 liten burk inlagda rödbetor
1 syrligt äpple
1½ dl lättkesella
½ dl majonäs
1 msk osötad senap
salt
svartpeppar

Skär rödbetot och äpple i små bitar. Blanda kesella, majonäs och senap. Rör ner rödbetor och äpple i röran. Smaka av med salt och peppar. Låt stå en dag innan användning.

Kommentarer
Postat av: A

ja tack så mkt det var precis det jag ville veta!:)

2008-12-22 @ 21:16:15
URL: http://fancifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0