Tarmsköljning.

Igår var det dags för tarmsköljning nummer två och det blev tydligen en rejäl en - enligt hon som gjorde det. Jag är beredd att hålla med eftersom jag var helt sjukt trött hela dagen efteråt. Somnade innan jag skulle äta middag och gud så skönt det var. Idag känns magen mycket bättre och jag ska nu verkligen kämpa för att bli av med allt överskott på gallsyra som finns inuti mig. Det är inte det minsta roligt att ständigt vara trött och egentligen är det ju rätt enkelt att bli "FRISK". Om jag äter "rätt" så ska jag lyckas bli pigg och ha en platt mage. Fick förklarat för mig igår att min enorma morgontrötthet förmodligen beror på all gallsyra. Jag har väl så länge jag kan minnas varit morgonpigg och den senaste tiden varit totalt utslagen varje morgon. Nu vet jag förmodligen orsaken och ska göra allt för att försöka rätta till det.

Bort med jäst, socker och konstiga tillsatser. Ska vara försiktig med fettet också eftersom det är gallsyrans främsta uppgift att spjälka det. Ska även undvika svamp - som jag älskar - så jag inte bidrar med fler svampsporer i min mage. Plockade dock kantareller igår men dom får ligga i frysen tills jag byggt upp en bra blandning av bakterier i tarmen.

Nu är det 18 dagar kvar till Tjejmilen och jag är inte direkt tränad för målet jag satt upp. Ska äta lite lunch och dra mig ut i spåret tänkte jag men jag är fortfarande slut sen igår och har en enorm träningsvärk från gymmet i måndags så det bär emot. Jag vet att det förmodligen blir bättre om jag tränar och ska försöka ta mig ut efter lunch.

Kommentarer
Postat av: tjing

vart gjorde du tarmsköljningen?

2010-08-19 @ 15:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0