Kikärtsgryta

Jag har lagat en underbart god kikärtsgryta och jag längtar till lunchlådan imorgon då den kulinariska rätten kommer att skyfflas in i min mun igen :) Den var så himla enkel och god som någonting avancerat!!! Ni ska få receptet.

1 gul lök
1 vitlöksklyfta (stor)
1 msk curry
1 tsk koriander
0,5 tsk kardemumma
1 äpple
1 tsk ekologisk buljong
1-2 msk tomatpuré
1-2 dl vatten
3 dl kokta kikärtor
persilja

Hacka löken och stek den blank i lite olja. Strö över kryddorna och rör om. Skala och tärna äpplet och blanda ner i grytan. Tillsätt buljong, tomatpuré och vatten. Låt koka ca 10 min. Rör ner kikärtorna och låt grytan koka upp. Ta bort den från värmen och strö över persilja.
Servera med en sallad,

Kommentarer
Postat av: milla

Hej! Vad kul att du skrev till mig och att du läst till hälsopedagog! :-D Jag är jättenöjd med utbildningen hittills, tänk att få läsa om sitt största intresse! Hur har det gått på arbetsmarknaden efter examination, för dig och dina klasskamrater? Vore kul att höra hur ni upplevt det :o) kram!

2008-08-29 @ 13:42:16
URL: http://halsofreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0