Sälen-Mora 8.54.55

Jag tog mig till Mora på under 9 timmar. Alltså klarade jag mitt uppsatta mål. Tiden blev 8tim 54min 55sek. Dessutom så kom jag före sambon och det var nog tur för familjefriden :)

Det var dock riktigt tufft denna gång och jag är glad att jag kom i mål överhuvudtaget. Min rygg började smärta efter 8km. Fattar ni, 8km! Då var det bara 82km kvar... Det var bara att försöka ignorera smärtan och åka på. I Evertsberg drabbades jag av illamående och kunde inte äta mina bars, som jag mycket väl hade behövt. Drack lite blåbärssoppa som jag med nöd och näppe fick behålla. Inte heller i Oxberg ville min kropp att jag skulle äta utan den ville att jag skulle åka hem och lägga mig i sängen.

Jag är ju så fruktansvärt envis och tävlingsinriktad så jag hade aldrig en seriös tanke på att bryta men det skulle vart skönt för de 2 kommande milen var de värsta jag någonsin åkt.

Vädergudarna är inte på min sida när det gäller Öppet Spår men jag håller tummarna på att jag förtjänar bättre nästa år. För trots att jag sa igår att det skulle dröja flera år innan jag skulle åka skidor igen och att kroppen värkte så jag knappt kunde sova inatt så är jag nu helt övertygad om att jag ska åka nästa år.

Någon som ska med?

Vill ni se nå kul? Klicka in HÄR och välj Öppet spår måndag i rullgardinsmenyn och skriv i mitt startnr: 10770 så visas en bild på mig alldeles vid målgången. Det är bland den gräsligaste bilden jag sett på mig själv. Aldrig att jag kommer att beställa den...

Kommentarer
Postat av: Natalie

BRAAAAAAAA kämpat!!

Imponerande!

2010-03-02 @ 20:50:59
Postat av: Ida

Haha, du ser ju helt färdig ut Sofia! Starkt jobbat!! Vilken härlig blogg du har, förresten!

2010-03-03 @ 09:03:11
URL: http://busungar.krogh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0