Iso - Dag 4 o 5

Har dragits med den där förbannade huvudvärken hela veckan och ett tag trodde jag att Isodieten var orsaken men efter att jag hört en massa andra som också har ont i huvudet så beskyller jag kylan. Har fortfarande lite ont men det är mycket bättre.

Dag 4 o 5 har gått hur bra som helst. Jag har ökat energiintaget till ca 2000-2200 kcal och mår hur bra som helst - bortsett från huvudvärken då. Jag orkar jobba, träna och pyssla hemma precis som vanligt. Känner dock tydligt att den ökade mängden protein ger mig en långsammare sänkning av blodsockret. Jag blir fortfarande hungrig när det är dags att äta men får inte det där suget och signalerna som säger; ÄT NU!!!

Jag har även lyckats behålla isofördelningen bra och anpassat mina egna recept till isokaloriska. Idag blev det hawaiikyckling till lunch men med lite mer ost än i receptet, en ganska stor potatis och massa supergod broccoli.



Hawaiikyckling

Igår blev det dock lite mer E% fett då det blev tacomiddag med tjejerna. Jag åt tacofärsen, med massa grönsaker, kidneybönor samt lite guacemole och salsa. Behövde dock lite mer fett igår efter att jag tränat hårt på intensivpasset. Idag blev det också hård träning när jag startade dagen med ett skivstång kondition. Den proteinrika lunchen passade därför perfekt för att ge mina muskler byggstenar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0