Naturdiets nyheter

Igår fick jag hem ett paket från FRIGGS med deras nya Naturdiet-produkter. Jag är överlag emot dessa produkter, framför allt pga att de marknadsförs som en utmärkt lösning på överviktsproblem. Produkterna i sig är inte särskilt dåliga men jag skulle aldrig rekommendera som kostersättning utan i så fall som ett mellanmål.



Så här såg paketet ut som jag fick skickat från FRIGGS.

Paketet innehöll nyheterna Naturdiet Orange Chocolate Mealbar och Naturdiet Smoothie Blueberry. Jag har bara hunnit smaka Orange Chocolate Mealbar och jag blir bara mer irriterad på att produkten marknadsförs som en viktminskningsprodukt. Den smakar riktigt sött och mer som godis än ett mellanmål eller som ersättning för frukost, lunch eller middag. Många har problem med ett ständigt sötsug, vilket resulterat i viktuppgång och att försöka minska i vikt med mer söta produkter rimmar rätt illa.
Förutom den söta smaken är den lite frän i smaken och jag fick lite halsbränna efter att jag ätit den.



Innehållsförteckningen på Naturdiet Orange Chocolate Mealbar förklarar den söta smaken och den innehåller läskigt mycket socker. Hela 18% är mjölkchoklad och jag är uppfostrad att mjölkchoklad platsar i godispåsen på lördagar, INTE flera gånger om dagen istället för mat.

Här är ni hela ingredienslistan!
Mjölkchoklad (18%) (socker, kakaosmör, kakaomassa, mjölkpulver, skummjölkpulver, mjölkfett, emulgeringsmedel (sojalecitin), vanillin), mjölkprotein, fruktossirap, glukossirap, sojaprotein, dextros, riskrisp (rismjöl, maltodextrin, socker), fyllnadsmedel (polydextros), mineraler (kaliumcitrat, natriumklorid, kalciumfosfat, magnesiumoxid, natriumcitrat, ferridifosfat, zinksulfat, kaliumjodat, natriumselenat, kopparsulfat, mangansulfat), inulin, solrosolja/solsikkeolie, kakopulver, apelsinpasta (1%) (apelsinjuice, äpplepuré, apelsinolja), vitaminer (askorbinsyra, tokoferylacetat, nikotinamid, retinylacetat, kalcium-D-panototenat, kolekalciferol, folsyra, pyridoxinhydroklorid, riboflavin, biotin, cyanokobalamin, tiaminhydroklorid), arom.


Kommentarer
Postat av: Natalie

Håller med dig om innehållet och produkterna för "viktminskning"!

Då skulle jag hellre rekommendera dina energibars i tidigare inlägget som mellanmål =)

Ha en fin dag!

Kramar

2010-02-27 @ 12:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0