Surdegskurs och vitlöksfrossa

Jag är nu i Stockholm för att tillbringa helgen med två av mina bästa vänner från Högskolan i Gävle. Fick i uppdrag att ta med lite surdeg för att lära en av tjejerna att baka Rågkusar så det blev en surdegskurs i miniformat. Nu har vi färdiggräddade rågkusar som ligger inlindade i en handduk för att svalna.

Det höll dock på att gå illa eftersom min surdeg jag hade med mig i en plastburk jäste så att locket åkte av. Tur att jag hade den i en påse och hörde när det hände så jag kunde tömma burken på lite deg.



Senare idag ska vi på Bröderna Olssons Garlic & Shots - en restaurang som har vitlök i allt, t.o.m. efterrätterna. Detta är som en dröm för mig som är vitlöksälskare och till förrätt blir det nog vitlöksfyllda och baconinlindade färska dadlar. Mums filibabba! Hela menyn finns på hemsidan.

Vitlök är något som alla borde äta mer av tack vare dess hälsosamma egenskaper. Vitlök är mycket anti-inflammatoriskt, innehåller antioxidanter och ökar din förbränning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0