Kryddig fisk

Jag håller på att utöka min receptsamling med fiskrecept. Idag var det sej som stod på menyn och trots att jag hade ont om tid experimenterade jag lite. Så här i efterhand var det ganska dumt med tanke på att det tog en timme att få mat på bordet men samtidigt bra eftersom resultatet blev lyckat. En fisk med mycket smak blev det och jag kommer definitvt att göra det igen. Är kryddorna redan blandade så kräver rätten minimalt med tid, endast några minuter och sedan resten i ugnen.



Kryddig fisk
4 portioner

800 g sej eller annan vit fisk
1 tsk havssalt
1½ tsk chilipulver
½ tsk spiskummin
½ tsk lökpulver
½ tsk vitlökspulver
1 nypa vitpeppar

Sätt ugnen på 175° C. Blanda alla kryddorna i en skål. Dela fisken i 8 bitar och krydda bitarna runt om. Lägg fisken i en ugnsform och tillaga i ugnen 15-20 min tills fisken är genomstekt.

Servera fisken till valfritt tillbehör och mycket grönsaker.

Är det någon som vill dela med sig av sina fiskrecept så tar jag mer än tacksamt emot dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0