Sojadryck

Jag har övergått till sojadryck istället för havredryck eftersom sojadrycken innehåller mer protein. Har köpt sojadryck från GoGreen och varit helnöjd då den bara innehåller vatten, sojabönor och tillsatt kalcium. Inget onödigt alltså!!





















Ingredienser:
Vatten, skalade sojabönor (8 %), Kalciumkarbonat.


Idag tog min sojadryck slut och jag begav mig till Ica för att köpa ny så jag har till morgondagens frukost. Utan att titta närmare på produkten köpte jag en sojadryck från Alpro Soya, även den berikad (att jag inte kollade innehållsförteckningen för jag skylla på att jag var där 5min innnan de skulle stänga). Jag kom hem och skulle ställa in drycken i kylskåpet och då fick jag för mig att kolla innehållsförteckningen och jag upptäckte till min förvåning att den var jättelång.



Ingredienser:
Vatten, skalade sojabönor (6,4%), rårörsocker, kalciumkarbonat, surhetsreglerande medel: monokaliumfosfat, havssalt, arom, vitaminer B2 och B12.

En sak som är säker är att jag ALDRIG mer kommer att köpa denna sojadryck, jag håller mig till GoGreen som dessutom är mycket billigare.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch vad tråkigt det är med alla dessa tillsatser. Så fort man ska testa någon ny produkt måste man läsa på förpackningen. Eftersom jag är så kräsen och verkligen avskyr onödiga tillstser så har det blivit en vana, men när det, som för dig, är ont om tid är det inte alltid man hinner vilket gör att jag ofta tar samma gamla säkra kort när det är tidsbrist. Usch och fy för dessa tillsatser!



Måste fråga en fråga angående sojadrycken. Är smakskillnaden mellan den och havredryck stor? Jag använder mig nästan uteslutande av havredryck istället för mjölk nu för tiden då min mage reagerar på laktoset och blir uppsvälld. Havredryck tycker jag är toppen men det skulle vara rolit att ha något att variera med.

2009-11-04 @ 22:58:35
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: funderar

vad händer med dig om du dricker den du senaste köpte? är det det surhetsreglerademedlet du inte vill ha i dig? eller B vitaminerna?

2009-11-05 @ 10:33:36
Postat av: Emelie

Sv: Då ska jag testa sojadryck någongång. Om den dessutom passar bättre i matlagningen så är det ju verkligen värt att testa.



Min fiskgryta var verkligen underbar så jag kan rekommendera den varmt. Lägger du ut recept på fisksåsen du lagade?

2009-11-05 @ 19:53:41
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: karro

Men alpro har en osötad också med bara vatten och sojabönor. röd förpackning. de säger att den är för matlagning men jag har som vanlig:)

2009-11-05 @ 21:08:14
Postat av: Karin

Tänkte bara nämna att havredrycken är bättre miljömässigt eftersom det är producerat närmare. Sojabönorna har odlats och fraktats lång väg för att komma upp hit! Soyadryck är min lyx =)

2009-11-05 @ 23:14:22
Postat av: Anna

Finns en kravmärkt som bara innehåller sojabönor och vatten också :) Från Provamel!

2009-11-11 @ 10:58:03
URL: http://aannasofia.blogg.se/
Postat av: Nikolaj Sananés

Alpro Soja är vad jag vet enda märket som garanterar att de inte köper genmodifierade sojabönor, eller bönor odlade på regnskogsmark, de köper inga bönor på den fria marknaden över huvud taget utan bara direkt från bönderna. Vi köper alltid deras därför att vi tycker om företaget och framför allt smaken.

2009-11-12 @ 22:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0