Semmelmuffins

Jag har fått förfrågan om receptet på mina semmelmuffins så här kommer det. Anledningen till att jag denna gång gjorde muffins som semlor var att jag tyckte att bakpulverbullarna jag gjorde sist blev alldeles för torra. Jag är ju dessutom ett muffinsfreak och jag vet att mina muffins ALLTID blir goda. Orsaken till att jag undviker vanliga bullar är att jag vill ha ett så litet intag jäst som möjligt för att ta hand om min mage.



Semmelmuffins
12 st

5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk kardemumma
½ tsk salt
1 dl rapsolja
2 ägg
3 dl havremjölk

Blanda de torra ingredienserna i en stor skål. Vispa äggen i en annan skål, blanda i olja och havremjölk. Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och rör i vätskan. Rör om tills allt är blandat. Fördela smeten i en muffinsform med plats för 12 muffins. Grädda i 25-30 minuter i 175º C.

Låt svalna innan du skär av toppen och gröper ur muffinsen. Blanda inkråmet med mandelmassa. Recept hittar du HÄR.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0