Alla hjärtans dag-frukost

Jag måste visa lite bilder och ge er lite recept på den goda frukost jag gjorde till sambon på Alla hjärtans dag :) Jag gjorde ett pannkakstorn med jordgubbsgrädde och ananas samt äggröra med tillbehör.Frukosten fick toppbetyg av mannen, både smakmässigt och utseendemässigt :)



Pannkakstorn med jordgubbsgrädde och ananas
2-3 port.

Pannkakor
2 dl vetemjöl
1 dl havrekli
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
1 ägg
2½ dl havremjölk

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Tillsätt sedan mjölk och ägg. Vispa till en klumpfri smet. Stek i stekpanna på medelvärme i lite olja.

Tillbehör
frysta jordgubbar
mandelgrädde
konserverad ananas i egen juice

Tina frysta jordgubbar och mixa till ett mos. Blanda med valfri mängd mandelgrädde. Recept på mandelgrädde hittar du HÄR. Lägg en pannkaka på en tallrik, sen en klick jordgubbsgrädde och ytterliggare en pannkaka. Fortsätt varva med valfritt antal pannkakor. Avsluta med grädde och garnera med en jordgubbe eller annan frukt. Jag använde en vindruva. Sprid ut ananasbitar runt pannkakstornet och njut med detsamma!



Jag gjorde äggröra men färsk spenat och stekte lite bacon. Rostade bröd som jag stansade ut till hjärtan med hjälp av en pepparkaksform.

Kommentarer
Postat av: emilia

Det ser super gott ut, jag har utmanat dig på min blogg. kika in!

2009-02-18 @ 22:16:09
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Cicci

Åh, vilka fina maträtter! Han måste blivit helt rörd =)

2009-02-19 @ 06:36:02
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Johanna

Vilken frukost! Tänk om man kunde bli bjuden på en sådan=)

2009-02-19 @ 15:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0