Müslimix

Jag har hört så mycket om Risentas Müslimix men i min lilla stad har mataffärerna missat denna underbara idé. När jag var i Sthlm i helgen hittade jag på det och jag sken upp av lycka när jag såg vad mycket gott det fanns att välja bland.

Du fyller en sån här påse med havregryn, rågflingotr, quinoapuffar, boveteflingor, hirs, dinkelflingor, nötter, torkade frukter och bär, solrosfrön, pumpafrön, linfrön och sesamfön etc. Det finns allt du kan tänka dig att ha i en müsliblandning och det bästa är att den blir precis som jag själv vill ha den. Jag köpte en massa puffar av olika slag som jag blandade med en müsliblandning som jag gjort själv hemma.

Fullkornsfias enkla müsli
rågflingor
havregryn
kruskakli
pumpafrön
solrosfrön
linfrön
aprikoser (osvavlade)
russin
äppelringar

Blanda allt utom torkad frukt och häll i en långpanna. Rosta i ugnen ca 15 minuter i 175grader. Låt svalna och blanda sedan ner den torkade frukten i mindre bitar. Förvara gärna på bänken i en fin glasburk,

Min müsli blev ännu godare när jag blandade i puffarna från Risenta. Jag äter oftast min müsli med havremjölk och en banan eller annan frukt. En mycket bra start på dagen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-09-05 @ 07:19:24
Postat av: Mamsen!

Men då har du missat "min" affär, Tempo, för DÄR finns det faktiskt.Kram!

2008-09-05 @ 07:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0