Bröd.

Jag gjorde ett så gott bröd häromdagen som jag bara måste dela med mig av. Detvar ett sånt här lättbakat bröd med bikarbonat som bara behöver röras ihop och sen gräddas.


Supergoda limpan

3dl grahamsmjöl
4 dl vetemjöl
2 dl havregryn
2 dl rågkross
1 dl pumpakärnor
½ dl linfrön
1 msk bikarbonat
1 tsk kummin
½ tsk salt
1 dl lättsockrad lingonsylt
1 lit lättfil

Värm ugnen till 175 grader. Blanda samman alla ingredienser och häll degen i två smorda och bröade avlånga bakformar (1½lit). Grädda i ca 50 min. Stjälp upp brödet ur formen, låt kallna och skär sedan i lagom tjocka skivor. Frys in det som ska sparas för bröd gjort på bikarbonat och/eller bakpulver blir fort torrt och tråkigt.

Kommentarer
Postat av: main

Jag ska allt prova detta recept. Verkar as gott ju =)

2008-10-09 @ 18:45:36
URL: http://tria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0