Uppmärksammade pannkakor.



Snacka om att jag blev förbannad när jag öppnade morgontidningen till frukostgröten i förrgår. I Falun äter skoleleverna pannkakor gjorda i Tyskland - de transporteras 141 mil. Det mest skrämmande i historien är att det tillverkas EKOLOGISKA pannkakor lokalt - ENDAST 6 mil därifrån. De lokala ekologiska pannkakorna är dessutom BILLIGARE! Läs ärtikeln HÄR!

Det verkar som att det ska krävas utbildning i allt nuförtiden så det lär väl behövas en utbildning i att gynna lokala producenter och minska transportsträckorna på mat.

Jag är dock glad att debatten om mat är het just nu för det kan förhoppningsvis leda till att det serveras bättre mat i skolbespisning och äldreomsorg.

Kommentarer
Postat av: Eva

Helt sjukt... läskigt nog är jag inte förvånad!

Hur svårt kan det va att få in lite vettigt folk bland kommunalpolitikerna, eller vem det nu är som bestämmer sånt där idiotiskt!? Skulle inte förvåna mig om det är EU som styr det hela..det skapar ju arbetstillfällen!! grrrr

2008-11-28 @ 19:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0