Årets första löprunda

Nu är Öppet spår genomfört och det innebär att löpsäsongen är här. Inte långt kvar till Göteborgsvarvet nu!

Idag tog min första löprunda på jag vet inte hur länge och det var kanonväder. Vintervägar, solsken och -1 grad. Perfekta förhållanden att ta en löprunda längs sjön. Blev bara 40 minuter men det var en lagom runda att starta med.

Jag har byggt på mig en massa skidmuskler i låren som nu måste omvandlas till löparmuskler. Ska försöka springa ett långpass och ett intervallpass i veckan förutom min övriga träning för att vara i god form i mitten av maj.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det börjar bli bättre löpväder även här i Gbg! Vi får peppa varandra inför varvet!

2010-03-06 @ 08:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0